Szpagat dla każdego – jak go zrobić?

Szpagat przez wielu jest wyznacznikiem super rozciągniętego ciała, co za tym idzie sprawności, niestworzonych umiejętności, czy wyszukanych predyspozycji w sypialni. Może dlatego wielu mężczyzn jak słyszy z ust kobiet stwierdzenie „umiem szpagat” w ich oczach niemal widać błysk zainteresowania. Dlaczego tak wiele kobiet marzy o szpagacie? Czy po to aby zaimponować mężczyznom, a może wiedzą ile korzyści niesie za sobą gibkość?

Jeśli korzyści to jakie?

Rozciągnięte mięśnie są bardziej elastyczne, dzięki czemu szybciej się regenerują oraz rzadziej ulegają kontuzjom. Jeśli jednak jakiś uraz nam jednak się przytrafi, wtedy okres rekonwalescencji znacznie się skraca. Przy nierozciągniętych mięśniach nasze stawy są bardziej obciążone i szybciej się „zużywają” prowadząc to różnych zwyrodnień stawowych. Rozciąganie dodatkowo wpływa na lepsze ukrwienie mięśni przez co kwas mlekowy szybciej jest usuwany, zapobiegając zakwasom. Lepsze ukrwienie zmniejsza również ryzyko wystąpienia żylaków i obrzęków nóg. O zwiększonym zakresie ruchów chyba nie należy wspominać bo to jest oczywiste i wszystkim dobrze znane. Część z was pewnie pomyśli że nie ma predyspozycji, jest za starym żeby tak się rozciągnąć. Otóż nic bardziej mylnego! Szpagatowe rozciągnięcie możesz osiągnąć w każdym wieku. Oczywistym jest że pięcioletniej dziewczynce będzie łatwiej niż 50-letniej kobiecie, ale ćwiczenia i systematyczność to podstawa w osiągnięciu celu.

jak zrobić szpagat - oto ćwiczenia pomogą zrobić szpagat

Jak należy się rozciągać?

Zrobienie szpagatu możliwe jest wyłącznie wtedy, gdy osiągniesz odpowiedni stopień rozciągnięcia. Aby go uzyskać, musisz robić ćwiczenia systematycznie i prawidłowo. Okazuje się, że dużo osób popełnia podczas ich wykonywania kardynalne błędy.

Zaczynając rozciąganie należy pamiętać o kilku złotych zasadach.

•Rozgrzej swoje mięśnie przed rozciąganiem, a ćwiczenia wykonuj spokojnie w ciepłym pomieszczeniu. Im cieplej tym twoje mięśnie będą lepiej ukrwione i łatwiej będą się rozciągać.
•Nie rób nic na siłę, odpoczywaj – mięśnie muszą się przyzwyczaić.
•W każdej pozycji wytrzymaj co najmniej 30 sekund oddychając głęboko.
•Wydychając powietrze delikatnie pogłębiaj ruch.
•Nie wykonuj ruchów pulsacyjnych, zrywkowych, możesz tylko nadciągnąć niepotrzebnie mięśnie, albo nawet je naderwać, co będzie bolesne i możesz doprowadzić do zapalenia i będzie trzeba pożegnać się z ćwiczeniami na pewien czas.
•Przechodź płynnie z jednej pozycji do drugiej.
•Wykonując ćwiczenia pamiętaj o prostych plecach.
•Skłony nie muszą być głębokie ważne jest poprawne ich wykonywanie.
•Po skończonych ćwiczeniach nie układaj się od razu na kanapie wykonuj delikatne ćwiczenia, pospaceruj przez ok 10 minut.

Ćwiczenia na szpagat – przykładowe ćwiczenia

Ćwiczenia na szpagat mają za zadanie rozciągnąć odpowiednie mięśnie. W czasie szpagatu aktywne są przede wszystkim mięśnie przedniej i tylnej strony ud oraz ścięgna podkolanowe. Należy pamiętać, że trening każdorazowo powinien być poprzedzony rozgrzewką. Najczęściej wykonywane ćwiczenia na szpagat to między innymi:
•wykroki do przodu,
•rozciąganie w klękaniu,
•przyciąganie stopy do pośladka,
•rozciąganie przy stole tylnych mięśni nóg,
•siad płotkarski,
•pozycja wojownika.
Trening najlepiej zakończyć spokojnymi ruchami odprężającymi.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *